Chceme-li podnikat, není to v dnešní době problém, stačí dojít na úřad, vyplnit formulář a je to. Ale co když se rozhodneme podnikat na trhu jiného státu, než je ten náš? No, rozhodně to se znalostí jazyka nepředstavuje žádný problém a to nemusíme ani vytáhnout paty ze svého domu zde. Pouze musíme dodržovat podnikatelská pravidla obou zemí a minimálně v jedné z nich odvádět daně.
Můžete například prodávat nějaké know-how, e-booky, a jiné nehmotné materiály, nebo můžete prodávat fyzické předměty, ale to se komplikuje o článek dodací, totiž o zaslání. Proto, chcete-li podnikat na území jiného než Vašeho státu, je nutné si dobře rozmyslet, co tam chcete prodávat a zda se Vám to vyplatí. Možná to máte již dobře rozmyšlené a už jste se pustili do realizace. Vytvořit si v dané zemi vhodný web ve vhodném jazyce je otázkou několika hodin a Váš mezinárodní business může fungovat. Nic Vám nebrání. Můžete sedět třeba někde u moře na pláži a u nás, nebo i v jiných zemích prodávat své nehmotné produkty, ze kterých budete mít stálý a dokonalý příjem, budete-li dostatečně chytří a zvládnete lidi přesvědčit o tom, že bez Vašeho produktu bude jejich život jen šeď a nuda, bída s nouzí, deprese a propad do hlubin. A když své zákazníky přesvědčíte o tom, že to samé jim hrozí, když si ke knize nekoupí on-line tréninkové videa, bonusovou knihu, a další věci, máte vyhráno. Tak co, už jste si svůj zázračný produkt pro takovýto business stvořili?
Tak na co ještě čekáte? Šup s ním na internet, propagovat, šířit, platit reklamy ve vyhledávačích i na sociálních sítích a možná někoho zaujmete a získáte tak svou slepici, co Vám bude snášet zlatá vejce. V lepším případě Vám prodeje pokryjí nejen náklady na tvorbu a propagaci produktu, ale ještě vyděláte něco na víc, co ovšem bude nutné dále investovat do toho, aby zlatá slepice přežila, protože zlatá slepice jí jen zlatá zrna, ale její exkrementy zlaté nejsou. Tak pozor, ať nepodlehnete představě, že zbohatnete bezpracně.